zondag 21 januari 2007

Happy Birthday!



















Martijn is jarig! Ben al weken bezig met het in elkaar flansen van een leuk feestje. Gelukkig heb ik er ook alle tijd voor! Maar het valt niet mee. Tot een paar dagen voor zijn verjaardag was het mij nog niet gelukt om kaartjes te bemachtigen voor het theater. Iets waarvan ik weet dat het hoog op zijn verlanglijstje staat. Met gebrekkig Engels en da en net lukte het om aan tickets te komen. Bij thuiskomst ontcijfer ik de cyrillische letters op de tickets en zie tot mijn grote verbazing dat de loketdame het toch niet helemaal goed heeft begrepen. In verwoede pogingen probeer ik de kaartjes te verplaatsen naar een andere datum, maar probeer dat maar eens uit te leggen! Ik laat het er niet bij zitten. De volgende dag schrijf ik in blokletters zo’n 20 voorstellingen op papier, met data en theaters, en laat de dame alles uitzoeken. Het werkt! We zullen beslist niet front row zitten, maar ik heb wel tickets voor zowel een opera- als een balletvoorstelling! Zit nu wel met een klein gaatje in het programma, maar dat vul ik op door Martijn te trakteren op de Zoo. De grootste en oudste dierentuin van Rusland, dat in 1990 werd gerenoveerd en aan de eisen van deze tijd is aangepast. De Moskouse Artis heeft meer dan 6000 dieren van meer dan 1000 soorten en bestrijkt een gebied van ongeveer 21,5 hectaren. Maar zijn alle animals in een plotselinge winterslaap gevallen nu het weer eens sneeuwt? We zien in het begin namelijk alleen maar hokken met cavia’s, konijnen en eenden. Toch ontdekken we steeds meer in deze Zoo en we zijn blij verrast met wat we verder nog aan dieren te zien krijgen. Door de aanhoudende sneeuw raken we een tikkeltje verkleund van de kou, en besluiten we na anderhalve uur af te druipen naar Caffee Mania waar Martijn mij trakteert op een apple/peer strudel en ik kans zie om de trui te geven die ik heb gekocht als extra cadeau. Daarna keren we terug naar huis, waarna we deze bijzondere (verjaar)dag afsluiten in Restaurant Aist, het allernieuwste concept van restaurateur Novikov (o.a. The Gallery, Café Voque), een begrip in Moscow. Het restaurant is inderdaad een regelrechte aanwinst voor de inwoners uit deze stad en Novikov heeft met Aist weer eens bewezen dat hij kennis van zaken heeft! We heffen hier nog eenmaal de glazen en laten ons heerlijk in de watten leggen. Happy Birthday Martijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Cath

n ala die foto's gezien te hebben krijgen we er erg veel zin in om naar Moskou af te reizen. Ik ga deze week ook mijn visum afhalen. Tickets hebben we al dus gaan met die banaan! Snel maar even afspreken waar we dan gaan afspreken. Wat is jullie adres? Even via hyves?

groeten
Juriaan