zondag 18 februari 2007

Het is voorbij gevlogen!

Tjeempie, we zijn weer in Nederland en wat voelt dat anders. Vooral de rust op straat valt op, hoewel de nieuwe Amsterdammers dit vast en zeker zullen ontkennen. Het is echter allemaal niets vergeleken bij Moscow en de achtbaanse snelwegen die de stad doorkruist! Maar wat kun je genieten van dingen als water uit de kraan drinken, konijntje rondhuppelend in huis, goedkope boodschapjes doen, eigen bedje, je kent het wel. Onder deze deken van welbehagen, ben ik in mijn hoofd nog wel steeds bezig met Moscow en surf me suf op het web naar de latest stories over wat er in het Moskouse gebeurt. The Moscow Times, webcams, Richard en straks ook weer Martijn is de slagader die mijn gedachten in leven houdt. Ik merk dat Moscow verslavend is en dat ik moet afkicken. Het zal denk ik vooral een kwestie zijn van tijd en vanzelf wegebben als ik mijn leven hier weer oppak. Het is allemaal wel snel voorbij gegaan! Ik heb weliswaar ook maar een kleine drie maanden geproefd aan Moscow, Martijn gaat vanaf deze week geregeld terug en vliegt vanuit basisstad Amsterdam heen en weer tussen Moscow en Boekarest. Dat vindt hij zelf toch ook wel erg lekker fluistert hij mij in en als ik in Moscow ook een baan had gehad, dan was het een ander verhaal geweest. Enfin, het is anders gelopen dan mijn verwachting van dit evengoed fantastische avontuur, het hier zijn biedt ook weer leuke perspectieven. Vanuit Amsterdam kan ik tijdelijk werken, familie & vrienden opzoeken, tripjes plannen naar Moscow en Boekarest. Voorlopig dus hier genoeg te doen en af en toe een update in dit blog over de periode after moscow in moscowgoesamsterdam.

Geen opmerkingen: