vrijdag 8 december 2006

Caffee Mania

24 uur per dag is dit café open...Nu is dat geen uitzondering, want de horeca sluit in Moscow niet gauw zijn deuren rond middernacht. Uitzonderlijk is wel de vriendelijke sfeer die hier altijd overheerst. Caffee Mania is the place to be voor een small bite of een heerlijk bakkie bruin (red. Frits). Het is een trendy, industrustrieel oogend café, met een Amerikaanse twist. Verlekker je hier vooral aan het mediterraans eten (kleine kaart) – maar kijk ook eens naar de vitrine die vol staat met overheerlijke pastries. Een lust voor het oog! Caffee Mania is de vaste stek van Martijn’s projectteam en vandaar dat we hier vandaag om 13.00 uur hebben afgesproken om samen te lunchen. Martijn laat weten dat het ietsje later wordt en ondertussen geniet ik van mijn Moscow Times en een van de Mania's lekkere cappu's…Als Martijn uiteindelijk arriveert, gaan we beiden voor de salade Niçoise en een glas witte wijn. Na driekwartier maken we er een einde aan en vervolg ik mijn weg naar de binnenstad op zoek naar tickets voor een voorstelling in het beroemde Bolshoy Theatre. Het repertoire van de Bolshoy bestaat vandaag de dag uit maar liefst 25 opera's, zoals die van Ivan Sussanin, Eugeni Oneguin, The Wedding of Figaro, Aida en La Traviata en 25 balletvoorstellingen van o.a. Sleeping Beauty, Raymonda, Don Quixote, Swan Lake tot The Nutcracker en Romeo & Juliet om zomaar wat te noemen. Helaas blijken alle tickets voor het aankomende weekend uitverkocht te zijn. Met een programmaboekje in mijn hand besluit ik om thuis de website te bekijken op zoek naar meer cultureel vertier, want Moscow is naast Caffee Mania, ook the place to be voor theater.

Geen opmerkingen: