maandag 4 december 2006

Mijn eerste week Moscow ...

Inmiddels verblijf ik nu een week in Moscow. Het (dure) leven begint te wennen. En ook de russen zelf. Niet echt open, onvriendelijke mensen en op elke hoek drinken ze wel een Heineken. En het weer: bewolkt en af en toe een spat regen. Het maakt het dagelijks leven op het eerste gezicht onplezierig. Desondanks vermaak ik mij wel in deze moderne stad. Genoeg te doen, in alle opzichten, al is het bekijken van de vele Russische vrouwen een bezigheid opzich. Met veel bombarie sieren zij het straatbeeld, beplakt met labels van bekende Italiaanse/Franse designers…Hoe meer, hoe beter zullen zij denken. Terwijl ik van mijn heerlijke cappucino nip lees ik gratis The Moscow Times (expat-krant van eigenaar Derk Sauer, overigens een Nederlander) in de Coffee Company anex Starbucks en kijk ik wat er verder in de wereld gebeurt. Het leven is toch wel leuk in Moscow…morgen staat er overigens cultuur op de agenda. The Moscow Museum of Modern Art (MOSKOVSKIY MUZEY SOVREMENOVO IKUSSTVA). I will let u know …

Geen opmerkingen: