dinsdag 5 december 2006

De eerste sneeuwvlokjes

The Moscow Museum of Modern Art stond dinsdag op de planning, ware het niet dat uitgerekend op deze dag het cultureel erfgoed dicht is...! Eigenlijk de gehele dag niet veel gedaan, aangezien ik nog in afwachting ben op mijn registratie (de stempel op mijn migratiecard). Zodra ik dit in mijn bezit heb, kan ik mijn culturele uitstapjes voortzetten. Voor die tijd beweeg ik mij alleen nog in een straal van 800 meter rondom de rue Tverskaya...De tijd die ik nu over heb, spendeer ik vooral op de digitale snelweg. Op zoek naar een leuke club/restaurant voor oud & nieuw. Want als je vrienden hiervoor naar Moscow komen, wil je wel er een speciale avond van maken. Hoewel wij een optie hadden op een tafel voor tien in het fameuze Cafe Pushkin - the place to be - hebben we na een korte uitleg helaas moeten bedanken. Reden; ze vroegen 60.000 roebels (zo'n 1600 euro p.p.), weliswaar voor een avond boordevol wining, dining & live-entertainment. Bij 10.000 roebels hadden we het waarschijnlijk wel gedaan, maar dit gaat echt te ver! Maar hoe zouden de Russen dat zelf kunnen bekostigen? In de Moscow Times las ik dat de gemiddelde Rus zo'n 5000 roebels (150 euro) per maand verdient! Niet zo gek dat de meesten een biertje op straat drinken...?! Overigens dwarrelden vandaag de eerste sneeuwvlokjes over straat. Ik mocht het allemaal aanschouwen vanuit ons appartementje. Helaas van korte duur...maar ook de kou valt erg mee. Vorig jaar was het rond dit tijdstip van het jaar -20 graden, nu is het aangenaam koud zo'n 3 graden. Morgen dan maar weer richting The Moscow Museum of Modern Art...zou Sinterklaas vanavond ook Moscow aandoen?

Geen opmerkingen: