zaterdag 16 december 2006

Kort intermezzo

Hoe is het met Jumpy deel IV?

"Jumpy wordt met de dag vertrouwder! Voor haar hok ligt een handdoek van ons, met een bakje water en een bakje voer. Het water deelt ze trouw met Diesel,en het voer met onze halve zachte buurkater, Gijs. Gijs is van mijn buurvrouw en net als onze kater Casper twee jaar oud. Ze zijn dus samenopgegroeid. Mijn buurvrouw is onderwijzeres en gaat om een uur of half achtnaar haar werk. Gijs loopt dan bij haar de deur uit en is net op tijd bijons om aan te schuiven voor het ontbijt. Gijs is een scharrel die alleslust. Inclusief het Select voer van Jumpy! Dus Jumpy vindt Diesel het einde, Gijs tolereert ze maar ze zal niet op hemaf stappen....Maar dan hebben we nog een poes van elf jaar, Kees ( naam komt uit de filmFlodder vertelden ze me toen ik haar kreeg!!) Kees is een gewichtige tantevan een goeie 6 kilo! Maar heeft ook een zeer temperamentvol karakter!! Komniet in mijn buurt want ik kan heel hard meppen!!! :) Gelukkig doet ze dat alleen bij de andere katten, maar toch!! Goed, Jumpy wordt dus steeds vertrouwder!!! Ik mag nu niet meer op dehanddoek voor haar hok zitten, want dat is van haar. Met schijnaanvallen engebrom laat ze me duidelijk horen dat ik haar grenzen overtreed!! Ok,duidelijk!! :) Als je voor haar hok staat ligt links haar dekentje. Ja ja,de dame heeft een ruim stukje terrein wat ze het hare mag noemen!! Laat nu op dat plekje onze dikke Kees een klein dutje willen doen. Langzaam sukkeldeze in slaap tot ze ineens een kleine grijze furie op zich af zag vliegen!!Kees vloog een halve meter de lucht in van de schrik, en loopt nu met eengrote boog om het blauwe kleedje heen! Foei, wat hebben wij gelachen!!! Ja,en Diesel mag dat dus wel!!! Snap jij het?Onder de bank stond trouwens een doos met een boormachiene....Mijn lievezoon Alex knutselt aan zijn auto...... heel erg veel knutselt hij aan dieauto!! :) Die doos stond in de weg, vond Jumpy, en ze heeft hem wat kleinergamaakt!! hahaha, tja moet hij zijn troep maar opruimen!! Ik had ook eenbouwvakkertje in huis!! :) O ja, ook leuk om te vertellen. Echt het laatste hoor!!! Zoals bijna allekonijntjes wordt ook Jumpy liever niet opgetild.... maar dat wist jeallang!! :) Dus ik vind één keer per dag dierenmishandeling voor eenknuffelsessie wel genoeg voor Jumpy!! Tegen elven, als wij naar bed gaan,moet ze dus in haar hok. Daar hebben we een plumeau voor!! Die kan je leuklang maken en je kan een konijntje daar leuk mee porren en de kant die jijwilt dat ze gaan opsturen, zonder ze zeer te doen! Nu is het zo, dat ik deplumeau alleen nog maar hoef te pakken en "bedtijd!!!" te gillen en Jumpyvliegt haar hok in!! Ja ja, tot eergisteren! De dame bleef pontificaal voorhaar hok zitten en ze zag me echt wel aankomen!! Ik op de knieën, plumeau inde aanslag, en daar valt ze me toch die plumeau aan!!! hahahahaha!!!!!Nou, met deze verhalen kan je weer even vooruit. Als ik naar rechts kijk ligt daar een konijntje voor haar schone hokkie een beetje voor haar uit te suffen!! Ze doet jullie de groetjes!! En ik ook!! Anda"

Geen opmerkingen: